Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 
Vaše Dedra s.r.o. 
Székhely: Podhradní 69, 552 03 Česká Skalice, Csehország
Cégjegyzékszám: CZ27482731
Bejegyezve a Hradec Králové-i Kerületi Bíróság cégjegyzékében, C szakasz, 21626-os betétlap Az áruk értékesítésére vonatkozóan az online áruházon keresztül, amely a www.dedraclub.hu címen érhető el

BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Vaše Dedra s.r.o. kereskedelmi társaságra vonatkoznak, székhelye: Podhradní 69, Česká Skalice, cégjegyzékszám: 27482731, bejegyezve a Hradec Králové-i Kerületi Bíróság cégjegyzékében, C szakasz, 21626-os betétlap (a továbbiakban: „Eladó”). Az ÁSZF a Cseh Köztársaság Polgári Törvénykönyvének 89/2012. sz. törvényének 1751. § (1) bekezdése alapján szabályozza az Eladó és a természetes személy (a továbbiakban: „Vevő”) között létrejövő adásvételi szerződésből (a továbbiakban: „Adásvételi szerződés”) eredő jogokat és kötelezettségeket, amelyet az Eladó internetes áruházán keresztül kötnek meg. Az internetes áruház az Eladó által üzemeltetett weboldalon található, a www.dedraclub.hu címen (a továbbiakban: „Weboldal”), annak felületén keresztül (a továbbiakban: „Webáruház felület”).

1.2. Az ÁSZF nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor a vásárlást jogi személy vagy olyan személy kívánja lebonyolítani, aki a megrendelést üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása keretében végzi.

1.3. Az ÁSZF-től eltérő rendelkezések az adásvételi szerződésben külön megállapodás alapján rögzíthetők. Az adásvételi szerződésben szereplő eltérő rendelkezések elsőbbséget élveznek az ÁSZF-ben foglaltakkal szemben.

1.4. Az ÁSZF az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezi. Az adásvételi szerződés és az ÁSZF magyar nyelven készülnek. Az adásvételi szerződés magyar nyelven köthető meg.

1.5. Az Eladó jogosult az ÁSZF szövegét módosítani vagy kiegészíteni. Ez a rendelkezés nem érinti azokat a jogokat és kötelezettségeket, amelyek a korábbi ÁSZF hatálya alatt keletkeztek.

1.6. Jelen szerződés a Cseh Köztársaság jogrendje szerint szabályozott. A jogválasztás nem érinti a fogyasztó azon jogait, amelyek az ő szokásos lakóhelye szerinti jogrend alapján megilletik, az Európai Parlament és Tanács 593/2008/EK rendeletének (Róma I) 6. cikk (1) bekezdése szerint.

FELHASZNÁLÓI FIÓK

1.6. A vásárló weboldalon történő regisztrációja alapján hozzáférhet saját felhasználói felületéhez. A felhasználói felületen keresztül a vásárló megrendeléseket adhat le (a továbbiakban: „felhasználói fiók”). Amennyiben a webáruház felülete ezt lehetővé teszi, a vásárló regisztráció nélkül is leadhat megrendeléseket közvetlenül a webáruház felületén.

1.7. A weboldalon történő regisztráció és a megrendelés során a vásárló köteles minden adatot helyesen és valóságnak megfelelően megadni. A felhasználói fiókban szereplő adatokat a vásárló köteles frissíteni azok bármilyen változása esetén. A felhasználói fiókban és a megrendelés során megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.

1.8. A felhasználói fiókhoz való hozzáférés felhasználónévvel és jelszóval védett. A vásárló köteles titokban tartani a felhasználói fiókhoz való hozzáféréshez szükséges információkat.

1.9. A vásárló nem jogosult harmadik személyek számára hozzáférést biztosítani a felhasználói fiókhoz.

1.10. Az eladó törölheti a felhasználói fiókot, különösen abban az esetben, ha a vásárló több mint 12 hónapon keresztül nem használja azt, vagy ha megsérti az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeit (beleértve az általános vagy klubfeltételeket).

1.11. A vásárló tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül érhető el folyamatosan, különösen az eladó hardveres és szoftveres eszközeinek, illetve harmadik személyek eszközeinek karbantartása miatt.

ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

1.12. A webáruház felületén megjelenített termékek bemutatása tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni az adott termékekre. A Polgári Törvénykönyv 1732. § (2) bekezdése nem alkalmazandó.

1.13. A webáruház felülete információkat tartalmaz a termékekről, beleértve az egyes termékek árát és a visszaküldés költségeit, amennyiben a termék jellegéből adódóan nem küldhető vissza szokásos postai úton. A termékek árai tartalmazzák az általános forgalmi adót és minden kapcsolódó díjat. A termékek árai érvényesek mindaddig, amíg a webáruház felületén megjelennek. A termékek árai nem kerülnek automatikus döntéshozatal alapján a vásárló személyéhez igazítva. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladó lehetőségét arra, hogy egyedi feltételek mellett kössön adásvételi szerződést.

1.14. A webáruház felülete információkat tartalmaz a csomagolás és a kiszállítás költségeiről is. A csomagolás és kiszállítás költségeire vonatkozó információk csak abban az esetben érvényesek, ha a termék kiszállítása Magyarországon belül történik. Amennyiben az eladó ingyenes kiszállítást kínál, a vásárló csak akkor jogosult erre, ha a kiszállított termékek teljes vételára eléri a webáruház felületén meghatározott minimális összeget. Ha a vásárló részlegesen eláll az adásvételi szerződéstől, és a megmaradó termékek vételára nem éri el az ingyenes kiszállításhoz szükséges minimális összeget, a vásárló elveszíti az ingyenes kiszállításhoz való jogát, és köteles a kiszállítás költségét megtéríteni az eladónak.

1.15. A termék megrendeléséhez a vásárló kitölti a webáruház felületén található megrendelő űrlapot. A megrendelő űrlap különösen az alábbi információkat tartalmazza:

  • 1.15.1. a megrendelt termékek (a vásárló az elektronikus bevásárlókosárba „helyezi” a termékeket),

  • 1.15.2. a termék vételárának fizetési módja, valamint a kívánt kiszállítási mód,

  • 1.15.3. a kiszállítással kapcsolatos költségek (együttesen: „megrendelés”).

1.16. Megrendelések fogadása

1.16.1. Telefonos megrendeléseket munkanapokon 9:00 és 16:00 óra között fogadunk.

1.16.2. A magyarországi vásárlók megrendeléseit a rendelés beérkezését követően 1–3 munkanapon belül küldjük ki. A piaci rendkívüli ingadozások – például a karácsonyi időszakban – miatt ez az időtartam meghosszabbodhat, de soha nem haladja meg a 10 napot.

1.16.3. A szállító cégnek a kézbesítésre további 2–4 nap áll rendelkezésére.

1.16.4. Minden megrendelését elküldheti eltérő címre is, mint az állandó kézbesítési címe.

1.16.6. Lehetőség van postai megrendelésre: Vaše DEDRA, s.r.o., Podhradní 69, Česká Skalice 55203

1.16.7. Lehetőség van telefonos megrendelésre a +3614451772 számon, vagy e-mailben a rendeles@dedraclub.hu címen.

1.17. Megrendelés elküldése előtt

A vásárlónak lehetősége van ellenőrizni és módosítani azokat az adatokat, amelyeket a megrendelés során megadott, beleértve az esetleges hibák javítását is. A megrendelést a vásárló az „A vásárlás befejezése – fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gombra kattintva küldi el az eladónak. Az eladó a megrendelésben szereplő adatokat helyesnek tekinti. A megrendelés beérkezését az eladó haladéktalanul visszaigazolja elektronikus levélben a vásárló által megadott e-mail címre (a továbbiakban: „vásárló elektronikus címe”).

1.18. Megrendelés megerősítése

Az eladó jogosult a megrendelés jellegétől függően (pl. a megrendelt áru mennyisége, vételár, várható szállítási költségek) további megerősítést kérni a vásárlótól – például írásban vagy telefonon.

1.19. Szerződés létrejötte

A szerződéses kapcsolat az eladó által küldött megrendelés elfogadásával (akceptálásával) jön létre, amelyet az eladó elektronikus levélben küld el a vásárló elektronikus címére.

1.20. Távoli kommunikációs eszközök használata

A vásárló hozzájárul ahhoz, hogy a szerződés megkötése során távoli kommunikációs eszközöket használjanak. Az ilyen eszközök használatával kapcsolatos költségeket (pl. internetkapcsolat, telefonhívások) a vásárló maga viseli, ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.

 

ÁRU ÁRA ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

1.21. A vásárló az áru árát és a szállítással kapcsolatos költségeket az alábbi módokon fizetheti meg az eladónak:

  • készpénzben utánvéttel a megrendelésben megadott címen;

  • készpénzmentesen a Comgate fizetési kapun keresztül (bankkártya, online átutalás, QR fizetés, részletfizetés);

  • készpénzmentesen bankkártyával;

  • készpénzben vagy bankkártyával személyes átvételkor az átvételi ponton.

1.22. A vásárló köteles az eladónak megfizetni a csomagolás és szállítás költségeit is, a megállapodás szerinti összegben. Ha nincs másként meghatározva, a vételár magában foglalja a szállítási költségeket is.

1.23. Az eladó nem kér előleget vagy más hasonló fizetést a vásárlótól. Ez nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a felek más megállapodást kössenek a vételár előzetes megfizetéséről.

1.24. Készpénzes vagy utánvétes fizetés esetén a vételár az áru átvételekor esedékes. Ez vonatkozik a személyes átvételre is.

1.25. Az eladó jogosult – különösen akkor, ha a vásárló nem erősíti meg a megrendelést (lásd 3.6. pont) – a teljes vételár előzetes megfizetését kérni az áru elküldése előtt. A Polgári Törvénykönyv 2119. § (1) bekezdése nem alkalmazandó.

1.26. Az eladó által nyújtott árengedmények nem kombinálhatók egymással.

1.27. Ha az üzleti gyakorlatban szokásos vagy jogszabály írja elő, az eladó számlát (adóigazolást) állít ki a vásárlónak a fizetésről. Az eladó az általános forgalmi adó alanya. A számlát az eladó elektronikus formában küldi el a vásárló elektronikus címére, miután a vételárat megfizették. A számla a vásárlói profilban is elérhető.

ELÁLLÁS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL

2.1. A vásárló tudomásul veszi, hogy a Polgári Törvénykönyv 1837. § rendelkezései alapján nem lehet elállni az adásvételi szerződéstől az alábbi esetekben:

  • 2.1.1. olyan áru szállítása esetén, amelyet a vásárló kívánsága szerint gyártottak vagy személyes igényeihez igazítottak;

  • 2.1.2. olyan áru esetén, amely gyorsan romlik vagy rövid lejáratú, illetve amely természeténél fogva más áruval visszafordíthatatlanul keveredett;

  • 2.1.3. olyan zárt csomagolású áru esetén, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem küldhető vissza, ha a vásárló a csomagolást felbontotta (pl. fehérnemű, IW termékek, étrend-kiegészítők);

  • 2.1.4. zárt csomagolású hang- vagy képfelvétel, illetve számítógépes program esetén, ha a vásárló a csomagolást felbontotta.

2.2. Ha nem az előző pontban felsorolt esetekről van szó, a vásárló a Polgári Törvénykönyv 1829. § (1) és (2) bekezdése alapján jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, mégpedig 14 napon belül attól a naptól számítva, amikor ő vagy az általa megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy átvette az árut, vagy:

  • 2.2.1. az utolsó darabot, ha több külön szállított darabot rendelt;

  • 2.2.2. az utolsó tételt vagy részt, ha az áru több tételből vagy részből áll;

  • 2.2.3. az első szállítást, ha a szerződés rendszeres szállítást ír elő meghatározott időszakra.

2.3. Az elállásnak a 2.2. pontban meghatározott határidőn belül kell megtörténnie. A vásárló használhatja az eladó által biztosított elállási nyomtatványt, amely az ÁSZF mellékletét képezi. Az elállást többek között az eladó telephelyére vagy az eladó e-mail címére (rendeles@dedraclub.hu) lehet küldeni.

2.4. Elállás esetén a szerződés a kezdetektől megszűnik. A vásárló köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni az eladónak, kivéve, ha az eladó felajánlotta, hogy maga veszi át az árut. A határidő akkor is teljesül, ha a vásárló az árut a határidő lejárta előtt elküldi. Az elállás esetén a visszaküldés költségeit a vásárló viseli, még akkor is, ha az áru jellegéből adódóan nem küldhető vissza szokásos postai úton.

2.5. Az eladó az elállástól számított 14 napon belül visszatéríti a vásárlótól kapott összeget, ugyanazon módon, ahogy azt kapta. Az eladó jogosult a visszatérítést az áru visszaküldésekor vagy más módon teljesíteni, ha a vásárló ehhez hozzájárul és nem merül fel többletköltség. Az eladó nem köteles visszatéríteni az összeget, amíg nem kapta vissza az árut, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

2.6. Az eladó jogosult az áru károsodásából eredő kártérítési igényét beszámítani a vásárló visszatérítési igényébe.

2.7. Ha a vásárló jogosult elállni a szerződéstől, az eladó is jogosult elállni, egészen addig, amíg a vásárló át nem veszi az árut. Ebben az esetben az eladó haladéktalanul visszatéríti a vételárat a vásárló által megadott bankszámlára.

2.8. Ha az áruval együtt ajándékot is kapott a vásárló, az ajándékozási szerződés feltételes, és elállás esetén az ajándékot is vissza kell küldeni.

2.9. Az eladó extra lehetőséget kínál a részben felhasznált drogériai termékek visszaküldésére 14 napos elégedettségi garanciával. Ez nem vonatkozik a részletfizetéssel vásárolt rendelésekre. A visszaküldéshez legalább az eredeti tartalom 80%-át vissza kell küldeni. Ez a garancia csak a klubprogramban részt vevő vásárlókra vonatkozik, és a klubszabályzat szerint működik. Az eladó elutasíthatja a nagy mennyiségű visszaküldést ezen garancia keretében, de ez nem érinti a standard 14 napos visszaküldési jogot. A visszaküldés költségeit minden esetben a vásárló viseli.

SZÁLLÍTÁS ÉS ÁRUÁTVÉTEL

3.36. Ha a szállítás módja a vásárló külön kérésére kerül meghatározásra, a vásárló viseli az ezzel járó kockázatot és esetleges többletköltségeket.

3.37. Ha az eladó a szerződés szerint köteles az árut a vásárló által megadott címre szállítani, a vásárló köteles az árut átvételkor átvenni.

3.38. Ha a vásárló miatt az árut ismételten vagy más módon kell kézbesíteni, mint ahogy az a megrendelésben szerepel, a vásárló köteles megtéríteni az ismételt vagy módosított kézbesítés költségeit.

3.39. Az áru átvételekor a vásárló köteles ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét és az áru állapotát, és bármilyen hibát haladéktalanul jelezni a szállítónak. Ha a csomagolás sérülése jogosulatlan beavatkozásra utal, a vásárló megtagadhatja az átvételt. További információk a reklamációs feltételekben találhatók.

3.40. Az áru szállításával kapcsolatos további jogokat és kötelezettségeket az eladó külön szállítási feltételei szabályozhatják, amennyiben ilyeneket kiadott.

3.41. A csomagokat Magyarországon a Magyar Posta szállítja ki a PPL Parcel együttműködésével munkanapokon 18:00 óráig a megadott címre.

3.42. Szállítási díj: 100 pont feletti megrendelés esetén (kedvezmények és árrések levonása után) a szállítás ingyenes. 100 pont alatti megrendelés esetén 1950 HUF szállítási díjat számítunk fel. Az utánvét szokásos díja 490 HUF, de a bevezető akció keretében visszavonásig 0 HUF Bankkártyás fizetésért nem számítunk fel díjat (ezt a Vaše DEDRA s.r.o. fedezi). Az áru utánvéttel vagy online bankkártyás fizetéssel rendelhető meg a Vaše DEDRA s.r.o. weboldalán keresztül (automatikus fizetési kapu).

3.43. Expressz szállítás felár ellenében választható, amely gyorsított és prioritást élvező kiszállítást jelent a Vaše DEDRA raktárából. A magyar és szlovák vásárlók a kosárban feltüntetett felár ellenében vehetik igénybe. 300 pont feletti megrendelés esetén az expressz szállítás ingyenes.

HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK

4.1. A szerződő felek jogait és kötelezettségeit a hibás teljesítésből eredő jogok tekintetében az alkalmazandó általános jogszabályok szabályozzák (különösen a Polgári Törvénykönyv 1914–1925., 2099–2117. és 2161–2174b. §-ai, valamint a 634/1992. sz. fogyasztóvédelmi törvény módosított változata).

4.2. Az eladó felelős azért, hogy az átvételkor az áru hibátlan legyen. Különösen felelős azért, hogy az áru:

  • 4.2.1. megfelel a megállapodott leírásnak, típusnak, mennyiségnek, minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak, együttműködési képességnek és egyéb megállapodott tulajdonságoknak;

  • 4.2.2. alkalmas arra a célra, amelyre a vevő azt igényelte, és amelyhez az eladó hozzájárult;

  • 4.2.3. a megállapodott tartozékokkal és használati utasításokkal, beleértve a szerelési vagy telepítési útmutatót, kerül átadásra.

4.3. Az eladó felelős azért is, hogy az áru a megállapodott tulajdonságokon túl:

  • 4.3.1. alkalmas legyen a rendeltetésszerű használatra, figyelembe véve harmadik felek jogait, jogszabályokat, műszaki normákat vagy az adott ágazat magatartási kódexeit, ha nincsenek műszaki normák;

  • 4.3.2. mennyiségben, minőségben és egyéb jellemzőiben (élettartam, funkcionalitás, kompatibilitás, biztonság) megfeleljen az azonos típusú áruk szokásos tulajdonságainak, amelyeket a vevő ésszerűen elvárhat, figyelembe véve az eladó vagy más szerződéses láncban szereplő személy nyilvános nyilatkozatait (pl. reklám, címkézés), kivéve, ha az eladó bizonyítja, hogy nem tudott róla, vagy hogy a nyilatkozatot a szerződéskötéskor módosították, vagy hogy az nem befolyásolta a vásárlási döntést;

  • 4.3.3. tartalmazza az elvárható tartozékokat, csomagolást, szerelési útmutatót és egyéb használati utasításokat;

  • 4.3.4. minőségében vagy kivitelében megfeleljen a mintának vagy modellnek, amelyet az eladó a szerződéskötés előtt a vevőnek bemutatott.

4.4. A 7.4. pont rendelkezései nem alkalmazandók, ha az eladó a szerződéskötés előtt kifejezetten figyelmeztette a vevőt, hogy az áru egyes tulajdonságai eltérnek, és a vevő ezt kifejezetten elfogadta.

4.5. Az eladó felelős a hibás szerelésért vagy telepítésért is, ha azt ő maga vagy az ő felelősségére végezték. Ez akkor is érvényes, ha a szerelést a vevő végezte, és a hiba az eladó vagy a digitális tartalom szolgáltatója által adott hibás útmutató miatt keletkezett (digitális tulajdonságú áru esetén).

4.6. Ha a hiba az átvételtől számított egy éven belül jelentkezik, úgy kell tekinteni, hogy az áru már az átvételkor hibás volt, kivéve, ha az áru vagy a hiba jellege ezt kizárja. Ez az időszak nem fut, ha a vevő jogosan kifogásolta a hibát, és emiatt nem tudta használni az árut.

4.7. A vevő két éven belül kifogásolhatja az áru hibáját. Ha az áru digitális tulajdonságú, és a szerződés alapján a digitális tartalom vagy szolgáltatás folyamatosan kerül nyújtásra, a vevő a hibát két éven belül kifogásolhatja. Ha a teljesítés két évnél hosszabb időre szól, a vevő jogosult a hibákra ezen időszak alatt is. Jogos kifogás esetén a határidő nem fut, amíg a vevő nem tudja használni az árut.

4.8. Ha az áru hibás, a vevő kérheti annak kijavítását. Választása szerint kérheti új, hibátlan áru szállítását vagy a hiba kijavítását, kivéve, ha az adott mód kivitelezhetetlen vagy aránytalanul költséges. Ez különösen a hiba jelentőségét, az áru hibátlan értékét és a másik mód megvalósíthatóságát veszi figyelembe. Az eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha az kivitelezhetetlen vagy aránytalanul költséges.

4.9. Az eladó a hiba kijavítását ésszerű időn belül végzi el úgy, hogy az ne okozzon jelentős nehézséget a vevőnek, figyelembe véve az áru jellegét és a vásárlás célját. A hiba kijavításához az eladó saját költségén veszi át az árut. Ha az áru leszerelése szükséges, az eladó elvégzi a leszerelést és az új vagy javított áru felszerelését, vagy megtéríti annak költségeit.

4.10. A vevő kérhet megfelelő árengedményt vagy elállhat a szerződéstől, ha:

  • 4.10.1. az eladó megtagadta a hiba kijavítását vagy nem javította ki azt a 4.7. pont szerint;

  • 4.10.2. a hiba ismételten jelentkezik;

  • 4.10.3. a hiba lényeges szerződésszegést jelent;

  • 4.10.4. az eladó nyilatkozata vagy a körülmények alapján nyilvánvaló, hogy a hiba nem kerül kijavításra ésszerű időn belül vagy jelentős nehézségek nélkül.

4.11. Ha a hiba jelentéktelen, a vevő nem állhat el a szerződéstől (a 4.10. pont értelmében); vélelmezni kell, hogy a hiba nem jelentéktelen. Elállás esetén az eladó haladéktalanul visszatéríti a vételárat, miután megkapta az árut vagy a vevő igazolta annak visszaküldését.

4.12. Az eladó köteles a reklamációt elfogadni saját telephelyén vagy a szlovákiai és lengyelországi partner címén, ahol a reklamáció az eladott termékek vagy szolgáltatások jellege alapján lehetséges, illetve saját székhelyén. A reklamáció benyújtásakor az eladó köteles írásos visszaigazolást kiadni, amely tartalmazza a reklamáció dátumát, tartalmát, a vevő által kért megoldást és a vevő elérhetőségeit a tájékoztatás céljából. Ez a kötelezettség vonatkozik azokra is, akik a javítást végzik.

4.13. A reklamációt, beleértve a hiba kijavítását, legkésőbb harminc (30) napon belül el kell intézni, kivéve, ha az eladó és a vevő hosszabb határidőben állapodik meg.

4.14. Ha a 4.13. pontban meghatározott határidő eredménytelenül telik el, a vevő elállhat a szerződéstől vagy kérhet megfelelő árengedményt.

4.15. Az eladó köteles a vásárlónak igazolást kiállítani a reklamáció elintézésének dátumáról és módjáról, beleértve a javítás elvégzésének igazolását és annak időtartamát, illetve a reklamáció elutasításának írásos indoklását. Ez a kötelezettség azokra a személyekre is vonatkozik, akik a javítást végzik.

4.16. A vásárló a hibás teljesítésből eredő jogait különösen személyesen érvényesítheti a következő címen: Podhradní 69, Česká Skalice, telefonon a +3614451772 számon, vagy elektronikus levélben a reklamacio@dedraclub.hu címen.

4.17. Aki jogosult a hibás teljesítésből eredő jog gyakorlására, az jogosult a jogérvényesítés során ésszerűen felmerült költségek megtérítésére is. Ha azonban a vásárló ezt a megtérítési igényt nem érvényesíti egy hónapon belül attól az időponttól számítva, amikor a hibát ki kellett volna javítani, a bíróság nem ismeri el a jogot, amennyiben az eladó kifogásolja, hogy a megtérítési igényt nem nyújtották be időben.

4.18. Az eladó vagy más személy a vásárlónak a hibás teljesítésből eredő törvényes jogain túlmenően minőségi garanciát is nyújthat.

4.19. Az eladó hibás teljesítésért való felelősségével kapcsolatos további jogokat és kötelezettségeket az eladó reklamációs szabályzata szabályozza.

A SZERZŐDŐ FELEK TOVÁBBI JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

5.1. A vásárló az áru tulajdonjogát az áru teljes vételárának megfizetésével szerzi meg.

5.2. Az eladó a vásárlóval szemben nem köteles semmilyen magatartási kódexet követni a Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdés e) pontja értelmében.

5.3. A fogyasztói panaszok kezelését az eladó a reklamace@dedra.cz e-mail címen keresztül biztosítja. A panasz elintézéséről szóló tájékoztatást az eladó a vásárló elektronikus címére küldi meg.

5.4. A vásárlási szerződésből eredő fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezésére a Cseh Kereskedelmi Felügyelet jogosult, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, cégjegyzékszám: 000 20 869, internetes cím: . Az online vitarendezési platform a címen érhető el, és használható az eladó és a vásárló közötti viták rendezésére.

5.5. Az Európai Fogyasztói Központ Csehország, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetes cím: , az Európai Parlament és Tanács (EU) 524/2013 rendelete alapján kapcsolattartó hely az online fogyasztói viták rendezésére, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosítására.

5.6. A vásárló panasszal fordulhat a felügyeleti vagy állami ellenőrző szervhez. Az eladó az áruk értékesítésére vonatkozóan vállalkozói engedéllyel rendelkezik. A vállalkozói ellenőrzést az illetékes vállalkozói hivatal végzi. A személyes adatok védelmének felügyeletét a Személyes Adatok Védelméért Felelős Hivatal látja el. A Cseh Kereskedelmi Felügyelet többek között ellenőrzi a Polgári Törvénykönyv és a 634/1992. sz. fogyasztóvédelmi törvény betartását.

5.7. A vásárló ezennel vállalja a körülmények megváltozásának kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765. § (2) bekezdése értelmében.

SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

6.1. A vásárló – mint természetes személy – személyes adatainak védelmét a 101/2000. sz. törvény biztosítja, az adatvédelemről szóló jogszabályok módosított változata szerint.

6.2. A vásárló hozzájárul az alábbi személyes adatainak kezeléséhez: név és vezetéknév, lakcím, azonosító szám, adóazonosító szám, e-mail cím, telefonszám és ügyfélszám (a továbbiakban együttesen: „személyes adatok”).

6.3. A vásárló hozzájárul ahhoz, hogy az eladó kezelje személyes adatait az adásvételi szerződésből eredő jogok és kötelezettségek teljesítése, valamint a felhasználói fiók vezetése céljából. Ha a vásárló más lehetőséget nem választ, hozzájárul ahhoz is, hogy az eladó személyes adatait információk és kereskedelmi közlemények küldésére használja fel. A személyes adatok teljes körű kezelése e cikk szerint nem feltétele az adásvételi szerződés megkötésének.

6.4. A vásárló tudomásul veszi, hogy köteles személyes adatait (regisztrációkor, felhasználói fiókjában, illetve a webáruház felületén történő rendeléskor) pontosan és valóságnak megfelelően megadni, valamint köteles haladéktalanul értesíteni az eladót az adataiban bekövetkezett változásokról.

6.5. Az eladó megbízhat harmadik személyt a vásárló személyes adatainak kezelésével, mint adatfeldolgozót. Az eladó a személyes adatokat harmadik személyeknek – a szállítást végzőkön kívül – csak a vásárló előzetes hozzájárulásával adja át.

6.6. A személyes adatok kezelése határozatlan ideig történik. Az adatok elektronikus formában automatizált módon vagy nyomtatott formában nem automatizált módon kerülnek feldolgozásra.

6.7. A vásárló megerősíti, hogy az általa megadott személyes adatok pontosak, és hogy tájékoztatást kapott arról, hogy az adatok megadása önkéntes.

6.8. Amennyiben a vásárló úgy véli, hogy az eladó vagy az adatfeldolgozó (lásd 1.60. pont) személyes adatait olyan módon kezeli, amely sérti a magánéletét vagy jogszabályba ütközik – különösen, ha az adatok a feldolgozás céljához képest pontatlanok –, jogosult:

  • 6.8.1. magyarázatot kérni az eladótól vagy az adatfeldolgozótól;

  • 6.8.2. kérni az eladótól vagy az adatfeldolgozótól a jogsértő állapot megszüntetését.

6.9.Ha a vásárló információt kér személyes adatainak kezeléséről, az eladó köteles azt számára kiadni. Az eladó jogosult az információ nyújtásáért arányos díjat felszámítani, amely nem haladhatja meg az információ nyújtásához szükséges költségeket.

KERESKEDELMI KÖZLEMÉNYEK KÜLDÉSE ÉS COOKIE-K TÁROLÁSA

7.1. A vásárló hozzájárul ahhoz, hogy az eladó az áruval, szolgáltatásokkal vagy vállalkozással kapcsolatos információkat az elektronikus címére küldje, valamint hozzájárul ahhoz is, hogy az eladó kereskedelmi közleményeket küldjön az elektronikus vagy postai címére.

7.2. A vásárló hozzájárul ahhoz, hogy az ún. cookie-k tárolásra kerüljenek az ő számítógépén. Amennyiben a weboldalon történő vásárlás és az eladó szerződéses kötelezettségeinek teljesítése lehetséges cookie-k tárolása nélkül, a vásárló a fenti hozzájárulást bármikor visszavonhatja. Az eladó a cookie-k eszközön történő tárolásával kapcsolatos jogi kötelezettségeit külön dokumentum útján teljesíti.

KÉZBESÍTÉS

8.1. A vásárlónak kézbesítés történhet az általa megadott elektronikus címre.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

9.1. Amennyiben az adásvételi szerződés nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a cseh jog az irányadó. A jogválasztás nem fosztja meg a vásárlót – mint fogyasztót – azoktól a jogi rendelkezésektől, amelyek szerződéses úton nem módosíthatók, és amelyek a jogválasztás hiányában alkalmazandók lennének az Európai Parlament és Tanács 593/2008/EK rendeletének (Róma I) 6. cikk (1) bekezdése alapján.

9.2. Ha az ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az ilyen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amely tartalmában a lehető legközelebb áll az eredetihez. Az egyes rendelkezések érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.

9.3. Az adásvételi szerződést, beleértve az ÁSZF-et, az eladó elektronikus formában archiválja, és az nem hozzáférhető.

9.4. Az ÁSZF mellékletét képezi az elállási nyilatkozat mintája.

9.5. Az eladó elérhetőségei: kézbesítési cím: Podhradní 69, 552 03 Česká Skalice; e-mail cím: rendeles@dedraclub.hu; telefon: CZ: 499 599 577, SK: 0 233 056 591, PL: 222 63 00 63, HU: 14451772. Az eladó továbbá chat szolgáltatást biztosít közvetlenül a weboldalon. Egyéb online kommunikációs csatornát nem biztosít.

Csehországban, Česká Skalice, 2025. augusztus 1.

Van kérdése?